Innebandy - dag 2

Idag var det dags för en division 3 match som jag även fick äran att vara med på, alltid bra med fler matcher i bagaget = mer erfarenhet!
 
Den här gången stod CL98IC för motståndet vilket innebar att vi spelade i Kalmar sporthall. Det här laget hade inte vunnit en enda match innan matchen idag och så ville vi att det skulle förbli. Och tro mig, det blev verkligen en "nagelbitarmatch". Vi var endast två femmor idag vilket innebar mycket speltid vilket i sin tur innebär jobbigt. Eftersom jag spelat en match dagen innan så kändes det som fan i benen alltså men bara att kämpa på.
 
Första perioden inledde vi väldigt svagt tycker jag, tappar mycket och fick inte riktigt till det som vi brukar. CL kunde i tisigt skede slänga in första målet vilket gjorde oss förbannade och då vaknade vi till liv. Sen kom två mål ifrån vår sida och så slutade perioden också. 1-2 till oss.
 
Andra perioden skärper vi till oss och äger boll lite mer. Dock får vi ett onödigt mål i baken efter första minuten. Sen fortsatte CL att trampa på och vi drog på oss två onödiga utvisningar. CL sätter både 2-2, 3-2 och 4-2 innan perioden var slut. Som tur är fick även vi utdelning innan periodpaus och satte ett mål med 15 sekunder kvar av spel i andra perioden. Skönt! 4-3 på tavlan efter andra alltså.
 
Tredje perioden missar båda lagen lite hit och dit men det är vi som är det spelförandre laget fortfarande. Vi skapar chanser efter chanser och pumpade på. Vi höll oss ändå väldigt iskalla måste jag säga trots underläge. Eftersom man inte såg klockan ifrån bänken så frågade jag en av tränarna hur mycket tid som var kvar och svaret jag fick var "mindre än 5 minuter". När jag sen gick in så gick jag verkligen in med ett jävla anamma och hade bara bestämt mig för att trycka in bollfan långt in i deras mål för jag åkte inte till Kalmar för att åka på en förlust, det fanns inte i min värld. Jag ställde mig och skymde målvakten och skrek till en back att lägga in bollen på mål. Bollen kom fram och jag styrde in den, riktigt KRIGADE in bollen. Då stod det 4-4 igen och matchen kunde gå hur som helst. En minut efter mitt mål så dundrade en lagkompis in bollen i CL:s kasse och vi återtog ledningen i matchen med knappa 3 minuter kvar att spela. Det var jobbiga 3 minuter vill jag lova där CL satte enorm press på oss, tog ut målvakten och så vidare. När min tränare sa att det var 2 sekunder kvar så skottade en CL spelare på vårt mål och min tanke bara "NEJNEJNEJ" men sen drog jag en riktigt PUST när jag såg att hon missade målet och vi plockade hem SEGERN!! Matchen slutade 4-5!
 
Vårat lag är verkligen ruggigt starka tillsammans. Att vända en match såhär i sista minutrarna kräver en sjuk inställning och vilja vilket även ger oss ett kvitto på vilken styrka vi besitter mentalt. Märkte ni även en sak? När det stod 2-1 till Ljungby i lördags så var det jag som kvitterade till 2-2 och idag när det stod 4-3 så var det jag som kvitterade ännu en gång till 4-4, dessa mål stärker verkligen självförtroendet! Jag är oerhört stolt över mitt lag och nöjd med min insats. Bästa, bästa Craftstaden!! ♥
 
Kan bjuda på några dagsfärsk bilder också som min syster tog. Det är inte ofta ni får se mig på såna här kort, men det är som en trisslott - plötsligt händer det ;)


Nästa bild B-J-U-D-E-R jag verkligen på. Fråga mig inte vad jag håller på med, för det har jag inte den blekaste aning om själv, HAHA! så ful...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0