Nya regler 2013

Har fått nys om en ny regel inom ridsporten inför nästa år. Det här har jag hört ett tag nu men igår kom det bekräftat av min hopptränare. Jag vet inte om jag blivit bönhörd eller något liknande för nästa år får man tävla ponny på storhästtävlingar utan att behöva klassa upp dem! Alltså kan jag starta på storhästtävlingar och någon annan på ponnytävlingar med Paddington. Padde har inga problem med att gå på storhästavstånd vilket gör att jag kan fortsätta tävla min prins hela mitt liv. Det här kom som en lättnad för min del, det ska vara jag och Paddington, det bara är så. Dock blir det ju inte lägre än LC höjd men det gör ju inte oss någonting precis för det är vår lägsta nivå.
 
Jag hissar den här nya regeln givetvis för jag antar att man inte kommer att missbruka den. För jag menar det finns väl ingen korkad människa som tänker starta B-ponny på storhästtävlingar bara för att de får det? ;) Man slutar ju aldrig förvånas så varför inte liksom. Nä men jag anser att de som har stora D-ponnys kommer att använda sig av det här.
 
Vad tycker ni? Är det en bra eller en dålig ny regel?
 

Kommentarer
Postat av: mikaela

har inte den reglen funnits innan? för du som ryttare väljer att klassa upp din ponny till storhäst klass kan man inte gå tillbaka till ponny igen, dock får andra ryttare rida på ponnyn i ponnyklasser det gäller bara inviduell ryttare. jag är inte hundra på detta utan läste de nog för någon månad sen på en annan blogg :P

2012-11-09 @ 15:49:28
Postat av: Elin

Jättebra!:D Vad roligt för er!:)

2012-11-09 @ 19:45:08
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0