Svar på kommentarer

 
Fråga 1: Tack så mycket! Jag kommer aldrig sälja Paddington eller låna ut honom under en längre tid men tanken med att Emma rider ibland är för att hon så småningom ska starta honom någon gång nästa år. Jag ska fortfarande tävla honom också. Vi har satt upp ett mål tillsammans men det är bara Emma, jag och mamma som vet - än så länge.
Emmas blogg heter -->www.emmahellgrenn.blogg.se
 
Fråga 2: Vänta lite nu....3 års test? Jag har väl aldrig nämt något om ett treårstest med Detroit? Sen det här med att jag skulle gå in och kika vad en 3 åring ska kunna, det kommer jag aldrig att göra. Kommer aldrig att jämföra honom med någon. Det finns hästar som utvecklas snabbt och en del lite långsammare så att sätta upp ett mål för Detroit som "alla andra ska kunna göra" känns inte aktuellt. Jag utgår bara ifrån Detroit, då han utvecklas något enormt för varje ridpass så sätter jag upp lite små mål för honom. Jag har ingen som helst plan för honom, han ska utvecklas hos mig i sin egna takt. Inga mål uppsatta eller att sträva mot, möjligen att komma ut på en liten pay and jump nästa år. Tro mig, jag kommer aldrig att pressa Detroit eller göra något som jag inte tror att han klarar av. Med hjälp av min hopptränare som är sjukt duktig på unghästar så har jag satt upp Detroits schema. Har även kontakt med min storasyster som äger honom och hon tycker att jag gör ett bra jobb med honom. "Han ska ju hålla hela livet" - det är ju precis det som jag håller på att bygga upp men jag förmodar att du grundade det argumentet på mitt inlägg där jag skrev att det kommer vara mycket bommar/studs/hinder nu ett tag framöver. Med att hoppa menar jag GIVETVIS inte att hoppa 1000 språng på 130 cm räcken varje dag, utan mer markarbete med bommar inblandat och kanske ta något litet skutt på max 60 cm. Mina hästar har aldrig någonsin varit skadade av överbelastning eller något som man kan koppla till ridning så tro mig, jag vet vad jag gör...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0