Dagens ridpass

Efter innebandyn så käkade jag, bytte om och gick ut till Paddis. Hästarna har fått stå inne en del idag pga äckelvädret utanför. Borstade sedan och red på den dyngsura banan. Red barbacka idag, vet inte men känns som jag får ihop honom mer och ja allt känns bättre än med sadel? Anyway, det gick till en början lite sådär, han var fin men lite stel. Efter ett tag så fungerade det mycket bättre och i slutet vart han jättefin. Red i ca en halvtimma och körde lösgjorda övningar så som skänkelvikningar, böja och rakställa, ställa utåt, korta och samla. Avslutade när vi var på topp :)
 
*gårinteattladdauppbilderförviharettvärdelöstjävlainternet

Kommentarer
Postat av: Johanna

Dom känner sig ofta väldigt begränsade med sadlar, spc hoppryttare har en förmåga att sadla för långt fram och stoppa upp deras bogblad så att de inte har full rörlighet. Känns det så kanske det kan vara värt att titta på sadeln/hur du sadlar? :)

Svar: Nej det har inget med sadeln att göra. Menar inte på det sättet. Men alltså JAG rider bättre barbacka än med sadel då JAG lättare får ihop honom :)
Elin Ljunggren

2012-09-28 @ 14:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0