Det absolut bästa med att ha en blogg

En fråga som jag ställer mig väldigt ofta är "Varför tar jag mig tid att ta nya bilder, skriva många inlägg om dagen till människor jag inte vet ett skvatt om?". Även att jag inte har en stor blogg med flera tusentals unika människor om dagen så är bloggen en stor del av mig. När jag startade blogg så visste jag knappt vad det var för något, för mig var det en egen hemsida där man kunde lägga in bilder till inlägg och ett ställe att skriva av sig på. För när jag valde att starta upp min första blogg så mådde jag inte sådär jättebra och ville ha ett ställe att skriva av mig på. Tänkte att "det är väl ingen som vill följa mig ändå" men dag efter dag så droppade det in folk och nu är jag här idag.
 
Jag har fått ta bakslag, fått många onödiga kommentarer och påhopp under mina år som bloggare. Det är ett tufft klimat att befinna sig i till stor del och man måste vara balanserad i psyket för att klara av det. Många bloggare skriver likadant, att de har fått mycket pajkastning i bloggen och då kan man ju fråga sig själv, vad det är som gör att det är värt att fortsätta? För någonstans måste ju de positiva sidorna med en blogg överväga de negativa, annars hade ju ingen i världen skaffat blogg.
 
Enligt mig så är det absolut bästa med att ha blogg är att man möter så många människor och man knyter vänskapsband till människor som man egentligen aldrig skulle träffa om inte bloggen existerade. På söndag är det jag som åker till Ullared med en bloggläsare som följt mig i 2 år, hur sjukt?! Jag pratar dagligen med bloggläsare som numera har övergått till vänner. Jag har tex en bloggläsare som kanske kommer till mig på höstlovet och sover över här. DET tycker jag är hur kul som helst. Det här är en liten blogg men här finns det kvalité och helt ärligt så skulle jag inte vilja ha en jättestor blogg med ständiga idioter som hela tiden försöker klampa ner på allt man gör. Jag mår bra av att blogga just nu och den dagen jag finner mer negativitet än positivitet här, den dagen kommer den här bloggen stängas ner. Får in så många goa kommentarer och många facebookmejl där det tex kan stå "Fin blogg du har :)" - sånt värdesätter jag högt. NI är helt enkelt...för goa av er! Ni som skriver goa kommentarer, ni som väljer att ringa mig/smsa, ni som delar med er av er energi och ni som sprider glädje, det är för ER jag vill blogga och det är NI som gör mig motiverad att fortsätta. Hoppas ni känner er träffade för ni är helt enkelt underbara ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0