Det här med att fälla elaka kommentarer

Redan sen barnsben har min mamma varit på mig, tillrättavisat mig och lärt mig att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Om jag någonsin säger något om någon annan så får jag alltid en arg blick av mamma och jag vet att det är FEL att skriva skit om andra/hänga ut någon. Jag har ALDRIG hängt ut någon i min blogg och om jag skulle göra det så skulle min mamma personligen ta bort min blogg. Samma sak gäller om jag kommenterar elakt till någon annan. Innan jag skaffade blogg, för 2 år sen nu så vet jag att mamma och jag hade ett samtal om hur jag ska beté mig. Hon har full koll på mig även att jag nu är 18 år och hon litar på mig så vill hon ändå dubbelkolla. Jag ska inte behöva ta skit i min blogg och jag har all rätt att säga ifrån om någon skriver falska saker om mig här eller någon annanstans - det är MINA rättigheter.
 
Vad som inte hör till mina rättigheter och egentligen inte till någon annans heller är att uttala mig kränkande mot någon i min eller i en annan blogg. Jag går ofta in på bloggar som provocerar men jag har aldrig blivit provocerad av något som någon har skrivit, tar helt avstånd till det. Skulle aldrig falla mig in att kommentera elakt heller. Men sen finns det ju dessa idioter som bara ska klanka ner och förstöra genom att kommentera elakt om någon eller vara "viktigpettrar" som vill styra allas liv för man själv vet bäst. Hur kan man lämna en elak kommentar? Jag skulle haft ett fruktansvärt dåligt samvete om jag skulle lämna kommentarer som innehöll negativa saker. Min fråga är: Varför lämnar man ens en sån kommentar?!
Ingen av parterna tjänar på det, ingen ingen alls. Det enda som kan hända är att bloggaren blir ledsen/förbannad och att den som kommenterar känner sig.....ehm... vet inte men typ... stolt?
 
Mitt tips till er som vill lämna elaka/kränkande kommentarer lyder: Blir ni provocerade eller tycker något är fel, ta 10 djupa andetag och lämna sidan istället för att få ett raseriutbrott och skriva hemska saker. Alla är inte likadana och fungerar inte på samma sätt. Bara för att din häst inte fixar att bli riden på samma sätt som en bloggares kanske gör så ger det dig INGEN rätt att klanka ner på andra för att de har andra åsikter/värderingar än vad du har. Visst att yttrandefrihetslagen/tryckfrihetsförordningen finns MEN snälla, använd sunt förnuft.Vill du fortfarande yttra din åsikt? Vänligen formulera det på ett bra sätt så man inte tar illa upp.
 
Bättre att hålla käft och spela idiot än att uttrycka sig och bevisa det.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0