Hästarna today

Eftersom Padde lekte rövare idag så valde jag att skita i honom för stunden och tog därför in Detroit och red honom istället. Det gjorde jag nog mycket rätt i. Red på banan en stund och gosh vad unghästar lär sig snabbt! Idag kunde han flytta för skänkel, han kunde korta/länga traven och det kändes inte lika skumpigt liksom. Det börjar ta sig nu, sakta men säkert vilket är oerhört kul att uppleva. När vi skulle galoppera så tog han skänkeln mycket bättre idag än vad han gjorde gången innan. Då stod det ett hinder på 50 cm ungefär på spåret och vet ni vad han gjorde? Han drog mot hindret och jag valde att inte dra honom åt sidan så han fick hoppa - men det gick vingligt. Över kom han utan problem, bestämde mig då för att ta det två gånger till och dessa gånger vinglade han inte alls, han taggade på och hoppade något så otroligt högt. MASSA beröm fick han och efter det rundade vi av passet som var på 30 minuter långt + fram&avskrittning. Tror det kan bli något av den hästen...
 
 
När jag nu kom hem från innebandyträningen så bestämde jag mig för att longera Paddington vilket gick väldigt bra. Han var riktigt fin på linan och gick i en bra form. Hela kroppen var i rörelse och det gick bara så himla bra. Mot slutet när han travade av så längde han på steget och började frusta lite med sänkt huvud, duktiga lilla killen.
 
Nöjd med båda hästarna idag ♥
 
Nu ska jag börja skriva deepshit... bland de ärligaste jag någonsin skrivit...

Kommentarer
Postat av: Elin

Älskar pannbandet!:D

2012-09-20 @ 21:46:29
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Emilia

Vem är Detroit? Kan du svara i ett inlägg? :)

2012-09-21 @ 18:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0