Let´s talk about us

Dagligen rullar det in elaka kommentarer om oss två, vi som individer och oss som team. Det finns en anledning till att jag vill granska kommentarerna innan de publiceras då jag själv tycker att det drar ner på stämningen här på bloggen vilket är något jag inte strävar efter. Paddington är en ponny som man antingen älskar eller hatar då han inte ser ut som alla andra, beter sig inte som alla andra - han är sin egen. Bara för detta vill inte jag höra elaka saker om honom men tyvärr finns det inramade människor som bara accepterar hästar som är under kategorin "normala", suck. Jag har aldrig sagt att ni måste älska min ponny men snälla, knip igen dina taskiga kommentarer och behåll de för dig själv för jag har inget behov att få höra att han ser ut som skit osv. Alla kränkande kommentarer tas ändå bort lika fort som de kommer in, så gör dig inte det besväret.
 
När jag får kommentarer om mig själv så rör det mig inte ryggen för jag är så pass stark i mig själv att det bara rinner av mig men när ni istället går till attack mot min Paddington, den som jag älskar högst här i livet, då gör ni mig fruktansvärt irriterad. Ni känner inte ens min ponny, ni vet i stort sätt ingenting men ändå är det ni som vet mer om honom än vad jag själv gör, utifrån erat tycke. Jag skriver inte alltid allt vi gör i stallet som att vi tex gosar i minst 20 minuter innan ridning och sånt men bara för att det inte skrivs så gör jag det. Skriver ju tex inte att jag går på toa varje dag men jag gör det ändå.
 
Jag gör allt för den här ponnyn, mår inte han bra så gör inte jag det heller. Jag tar hand om honom som om han vore mitt barn, så var inte oroliga för att jag aldrig tar hand om honom som någon så fint kommenterade igårkväll. Jag gör mitt yttersta för att han som individ ska må bra, inte göra som alla andra bara för att utan jag ser han som en individ och vet att han mår bra av vissa saker som tex att vara ute så länge som möjligt. Men bara för att Padde mår bäst av det så betyder inte det att just din häst mår bra av det som Padde mår bra av. Vi är olika, hästarna är olika och alla är unika individer där ingen är den andra lik. Kom i håg det.
 

Show some respect before you lose mine. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0