This/that

Att aldrig mer få rida men fortfarande få umgås med hästar/att få rida när du vill men aldrig få klappa/mysa med hästen?

Svar: Eftersom jag skriver detta från mobilen så kan jag inte riktigt göra fetstil på det som jag väljer men det förstår ni nog ändå. Det här är så självklart val för mig, klart jag skulle välja bort ridningen framför att gosa/pyssla om/skämma bort min ponny. Mitt och Paddes starka band kommer inte direkt ifrån ridningen utan från marken. Om inte jag fått ett sånt starkt band med Padde så hade jag inte velat fortsätta med ridningen faktiskt. Det är Padde som lyser upp min vardag från marken och utan den extra energi han ger mig ständigt så hade jag aldrig orkat mig igenom alla mina aktiviteter som hör till min vardag.

Jag förstår mig inte på människor som betalar andra för att fixa deras hästar så att de bara kan ha fokus på själva ridningen. Snacka om att man fått allt om bakfoten då. Stallarbetet är så otroligt kul och framförallt så resulterar det i en fin relation med sin ponny. För mig betyder det allt..

Ta detta inte fel nu, jag älskar såklart att rida också men om jag nu måste välja så skulle det ha sett ut såhär.

Nu tänkte jag faktiskt bolla över denna this/thaten till er, vad hade ni valt och varför? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0