Torestorp 22/9-12

Efter innebandyn igårkväll så kom jag hem vid halv 11 på kvällen... tog lite längre tid än vad jag hade förväntat mig så då struntade jag faktiskt i att rida eller fixa iordning någonting. Det enda jag gjorde var att mocka, fylla på vatten, la in halm, fixade hö, la upp kvällsmat till Padde och tog in honom. Sen gick jag in och stendäckade i min säng. Innan jag somnade så kom jag på att min mobilladdare låg i mormor&morfars bil så den dog ju under natten men eftersom jag förmodligen har en helt egen väckarklocka inbygd i skallen så vaknade jag ändå på det klockslaget som jag ställde mobilen på, visst är det lustigt?! Tog mig en dusch och sen gick jag ut, red Padde en stund på banan och fixade allt inför tävlingen. Åkte härifrån vid 10 och var där i perfekt tid.
 
Jag skojar inte om jag säger att det regnade KONSTANT hela dagen = pissblöt ryttare och ponny. Tyglarna gled ur handen, det droppade vatten i ögonen och banan blev tillslut full med vatten. Trots omständigheterna så gick det helt sjukt bra. Kan inte komma ihåg sist Paddington hoppade såhär bra, helt allvarligt talat.
 
Första klassen var en LB bed A1:a vilket betyder att man först går in och rider en grundhoppning, är man tillsammans med en eller fler 0:a så blir det omhoppning. Padde var helt suveränt fin på framridningen, gick fram bra till bettet, tuggade på och rullade i en bra form. Mycket lösgjord och fin i båda sidorna. Samma sak på framhoppningen, han hoppade i alla lägen, långt och nära. Men han ställde alltid upp på mig, hur vi än kom och DET är då fasen inte alla dagar han gör det. De senaste gångerna har vi fått stopp för att han kommer fel på hinder, han vill inte hoppa för stort, då stannar han hellre. Idag hade han en helt annan inställning, hoppade ALLT och vägrade att stanna. Det kändes bara så ruskigt bra.
 
På banan var han lika fin trots lite titthinder. Kombinationen var oxer in och räcke ut, ganska kort såg den ut att vara och Padde brukar alltid ha problem med att få plats då han är så stor. När jag fick Padde så var kombinationer någonting han hade lite svårt för men med lite träning så bemästrar han dem jättebra! NOLLADE grunden och var vidare till omhoppning.
 
I omhoppningen sedan så var han lika fin och framåt. Jag valde att satsa lite ändå, kommer man till omhoppning så tycker jag man ska köra på (dock inte så hästen kan komma till skada givetvis!). Padde hoppade det jag styrde på och jag var jättekoncentrerad hela tiden, planerade vägar och red där jag hade tänkt. Kom fel på en oxer på en linje men Padde valde att hoppa och fick då frambommen med sig men det gjorde absolut ingenting!
Resultatet i denna klass blev alltså 0+4 fel. (Kanske ska säga att de även höjde 5-10 cm i omhoppningen i denna klassen då det var den bedömningen) SÅ nöjd!
 
Den andra klassen var också en LB fast denna gång med bed A:0/A:0.
Padde var exakt lika fin och hoppade på bra, kom lite fel men han rättade till det. Underlaget hade hunnit bli otroligt tungt till denna klassen, vattenpölar överallt och sanden var som bly. Vi gick in och hoppade som vanligt, var nolla enda fram till sista hindret i grunden som var ett maxat räcke på linje. Padde kom lite för nära och orkade inte helt enkelt att lyfta på tassarna så vi petade den men jag var lika glad för det, förstod varför han petade och ja, tror inte jag kunde begära mer av varken honom eller av mig. Som ni kanske redan vet så rider jag för att få den där grymma känslan och inte efter antalet fel på hinder. Känslan idag var GRYM. Slår vilken rosett i världen som helst ;) Resultatet är alltså 4 fel i denna klass.
 

print ifrån en av filmerna <3
 
Någon som vill se film?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jaa!

2012-09-23 @ 06:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0