Vinterpäls - i september?!

På bara nåra dagar har min Paddington numera aká pälsboll fått hur tjock päls som helst. Padde får inte lång päls utan han får istället mycket tät päls och idag efter hoppträningen så var han blöt. Nu börjar det bli kallt om morgnarna samt om kvällarna så det känns som att det snart är dags för klippning av min ponny. Nästa vecka någon gång innan torsdag så tror jag att klippningen får äga rum, kanske på tisdag när jag har självstudier hela dagen (självstudier = ledig) ;)
 
Längtar faktiskt tills jag ska inhandla vinterkläder att ha i stallet samt nya täcken, nu är hösten här liksom. Känns lite sådär att börja klippa hästen redan i september, men måste man så måste man. Padde kommer må mycket bättre om han blir klippt redan nu, vägrar riskera att få en förkyld ponny! Så snart ryker pälsen vilket innebär att Padde kommer förvandlas till en grå ponny! Han byter färg när han blir klippt, ganska coolt ändå.
 

↑ Sådär grå blir han om vintrarna!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha byter färg?! Om du tittar på huvudet så ser du att han inte alls byter färg! x) att han har annan färg på skinnet det konstigt om han inte skulle ha.

2012-09-14 @ 06:29:33
Postat av: fia

Jag fick raka min lilla donna redan för två veckor sen, hon såg ut som en björn helt enkelt. Helt sjukt att raka dom nu, vad har hänt med värmen. Men ska man träna och tävla så funkar det inte att ha en dyngsur häst hela tiden. Bättre att raka. Min blir grå hon å när man rakar henne. Så gulligt så :)

2012-09-16 @ 08:29:00
URL: http://iminegnalillabubbla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0