Resultat hit och Resultat dit...

Någonting som jag kan irritera mig väldigt mycket på är de ryttare som kan stirra sig blinda på sina resultat.
Som jag säger, resultaten är inte det viktigaste, de är bara dina misstag på ett papper. Jag struntar faktiskt i resultaten bara jag känner att jag och Padde gjorde bra ifrån oss. Min värld går inte under om det står en fyrfelare på pappret. Jag tar det med en nypa salt och tittar på ritten igen. Vad vi gjorde bra och respektive dåligt.

Resultat är bara en statusgrej som man kan visa upp för andra men känslan inne på banan kan bara du känna.
Är det verkligen så viktigt att det alltid står en nolla på pappret? För att man kan visa upp det för andra och säga att det gick bra? Jag rider hellre snyggt och prydligt och får fyra fel än att rida hafsigt och går nolla. Man tävlar ju ändå mot sig själv hela tiden eller i alla fall så gör jag det. Jag vill utvecklas och få en härlig känsla inne på banan. Ta inte detta fel nu men jag vill såklart gå nolla men jag går inte under om jag får en fyrfelare så länge det känns bra för mig.

Resultaten är nästan aldrig rättvisa så därför har jag slutat att bry mig om dem. Jag lägger gärna upp en video när vi får 4, 8, 12 eller 16 fel här på bloggen, inga problem bara jag är nöjd med insatsen.

Tänker avsluta detta inlägg med världens finaste kommentar som jag fick för bara en stund sen!
emelie ([email protected]) om Minolas och min underbara resa:
jag kände verkligen att jag behövde kommentera detta.
Borde finnas fler som dej, som inte bara bryr sej om resultaten osv. Jätte bra! All cred to you ! :)


Tack så sjukt mycket, blev verkligen jätteglad över denna fina kommentaren! Tack igen snälla du! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0