Me and my horses

Fick in en fråga på bloggsvar om att göra en presentation av mig själv och mina hästar. Ni som följt mig länge vet att jag har gjort detta förr men det har faktiskt kommit några nya bloggläsare som vill veta vad det är som de ska läsa om så här kommer en liten kort presentation!




Elin Linnéa Ljunggren heter jag då som ni redan kanske har listat ut. Jag är 16 år och bor på en hästgård med min familj. Jag studerar omvårdnad på Mönsteråsgymnasiet med hästprofil. På fritiden tycker jag om att vara med vänner och min pojkvän men även att rida då såklart! Jag började att rida på ridlekis som det hette på den tiden (haha nu lät jag allt gammal) när jag var 4-5 år och sen dess har jag fastnat och idag är jag en riktig hästnörd.  Jag är alltid positiv och är snäll mot allt och alla. Jag är även en sprallig och rolig tjej som aldrig skulle få för mig att vara taskig mot andra. Nya vänner är alltid kul att hitta, har faktiskt fått flera vänner genom bloggen! Idag driver jag denna blogg helt själv och ligger dagligen runt 100 unika besökare men jag vill såklart att bloggen ska växa vilket den gör fast i ett ganska slött tempo.




Detta är min nuvarande "tävlingsponny" vid namn Paddington. Paddington är en Import Irland och mäter 1,48m i manken alltså en maxad D-ponny. "Padde" som han kallas till vardags är 13 år i år och älskar att hoppa. Han har tävlat upp till L:A med förra ägare. Jag har haft Paddington i ett år nu den 18:e Juni men dock har jag stått som ägare på honom nu sen i maj månad då han har varit skadad. Alltså har Padde bara varit ridbar sen i november månad förra året dvs ett halvår ungefär. Just nu ligger vi på L:B regional nivå och kämpar för att få stabila rundor där för att sedan satsa uppåt i klasserna, sakta men säkert. Han är en otrolig häst på alla sätt och vis! Han har startat en dressyrtävling och en fälttävlan med förra ägaren med så han har talang till det mesta.



Detta är min andra ponny Minola som är ett arabiskt fullblod. Minola är 15 år i år och hon har varit i min ägo sen 2006 eller vi har haft en liten berg och dalbana om man kan kalla det så. Mer om det kan du läsa utförligt HÄR.
I nuläget så står hon väldigt mycket och är inte tänkt som tävlingsponny längre. Vi hann hoppa L:B på lokal nivå med 4 fel som bäst resultat och det är inte dåligt för att vara minola. Hon är riktigt speciell i hoppningen där hennes självförtroende (tyvärr!!) sviker henne hela tiden annars hade hon utan tvekan gått de högre klasserna i hoppning för hon har en sjuk spänst i kroppen! Minola är betäckt just nu så nu väntar vi på att se om hon blev gravid vilket vi hoppas att hon blev! Så som det ser ut nu så är det beräknat en liten mini-minola nästa vår! :)


Undrar ni något är det bara att säga till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0