Snobbar? NEJTACK

Detta är något jag velat ta upp länge för det är något som verkligen stör mig när jag är ute och tävlar. När man är och tävlar så finns det sådana riktiga skräckexemplar och det kan vara att man har en jättefin och ärlig häst men man själv kan verkligen inte rida, det är som att "pappa betalar för min leksak". Sen när man är ute så ska alla med dyr utrustning vara så sjukt otrevliga också, inte alla men mestadels. Som när man går banan så ser man många bitchblicka en och tittar snett som att "ingen idé att du startar för jag har redan vunnit". Bara för att man har dyr utrustning och tävlar lite högre så behöver man verkligen inte se ner på andra och dumförklara de som är "sämre". Jag gjorde ett sådant åsiktsinlägg om detta och det kan ni läsa HÄR

Jag själv har aldrig blivit bortskämd när det gäller saker till hästen, oh nej! Vill jag ha något så går inte jag och frågar mamma om hon kan köpa det utan jag sparar. Som till GHS så hade jag sparat under en ganska lång period då jag visste att jag behövde en ny hjälm och väst + att jag ville kunna hitta lite nytt. Jag köper ALLT själv till mina ponnys förutom kraftfoder eller tävlingar.

Bortskämd, vad är det?
I mitt fall så är man bortskämd om man bara bor tillsammans med sina båda föräldrar, har en familj och vänner.
I dagens samhälle så är nästan alla föräldrar skilda och det är verkligen jättetråkigt. Jag själv har skilda föräldrar sedan jag var 6 år. Men om man kommer till saker så är det väl att ha en egen häst, en transport, engagerade föräldrar och dyr utrustning.

Många skulle säga att jag var bortskämd när jag var liten då jag faktiskt fick min första b-ponny i 6 års present. Men som sagt, han var helt oinriden och jag jobbade som fasen med honom så ingenting kommer gratis. Samma sak med Minola och med Padde. Jag visste innan jag hämtade Padde att det skulle bli mycket jobb men med en sådan lättlärd ponny så visste jag att vi skulle lösa det och en prickfri häst ville jag verkligen inte ha. För hur kul är det i slutändan om man bara kan gå in på banan och vinna hela tiden och inte ha något att kämpa för eller kunna utvecklas? Man utvecklas bäst på det lite komplicerade hästarna som man får jobba med även att det många dagar känns tungt och jobbigt så är det de bästa.

Detta är mina åsikter som jag står för men jag respekterar även andras!
Take Care

Kommentarer
Postat av: Arg

Varför har du denna uppfattnig!?

Vet du vad jag tror. Att du är jävligt avis och vågar inte inse att det finns ryttare som rider bättre änn dig! Och när det går bättre för någon som har köpt en fin hjälm eller nåt så säger du..

`Fan vad bortskämd! När den ponnyn börjar stanna får hon en ny!´

Och något som gör mig jävligt förbannad är (I mitt fall så är man bortskämd om man bara bor tillsammans med sina båda föräldrar, har en familj och vänner.)

Vad vet du om det!

Och nästa gång du lägger ut ett sådant här inlägg..

Ta fakta!!!!

2011-03-19 @ 10:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0