Answers

 Vakna upp varje dag i ett år med regnigt väder och ändå rida/Vakna upp varje dag i ett år med fint väder och inte få rida
 
Vad hette din första, egna häst?
Han hette Börjes Salming och var ett b-ponnyruss!
 
Vad gör dig riktigt glad?
Någonting som gör mig riktigt glad är när jag bland annat får era fina kommentarer här på bloggen och när någon överraskar mig, det är det bästa jag vet! Att vakna upp varje morgon och bara veta att jag har de bästa vännerna som finns gör mig sjukt lycklig. Efter att ha avslutat en tävling med en bra känsla och ett smile på läpparna gör mig med riktigt glad! Kan sitta och rabbla här hur mycket som helst för jag blir glad för varenda framgång jag "får".
 
Hur ska man vara för att ha dig som vän?
Jag har inga krav på hur man ska vara... vill att man ska vara sig själv i varje situation och inte följa något "mönster" om hur man måste vara. Däremot är jag inte vän med de som vänder mig ryggen, sviker mig, snackar skit bakom ryggen på mig, utnyttjar mig eller är lögnare. Man ska vara ärlig för att vara vän med mig, det är ett krav jag har och att jag ska kunna lita på just den personen, det är det absolut viktigaste. Om jag säger en sak till en vän så ska det inte vara några tvivel det stannar hos den personen så att den inte låter hela mönsterås köping veta om det efter 5 minuter. Men kort och gott, var ärlig och var dig själv!
 
Läser du några bloggar? Isf, vilka?
Den enda bloggen jag läser dagligen är linnolsson.se
Sen läser jag även de andra större bloggarna när jag har tid, kan även hända att jag går in på bloggläsares bloggar och kommenterar.
 
Varför slutade du och isabell blogga tsm? Det kändes lite som att hon ara stack? Eftersom att du inte fick länka din nya blogg osv..
Svaret hittar du HÄR
 
Har du alltid vart hästintresserad?
Så länge jag kan minnas, så ja! :)
 
Vilken färg tycker du är finast på hästar?
Jag är väldigt svag för mörkgråa skimlar, *dreggel*
 
Är du bra med "svåra" hästar?
Hmm, klurig fråga för allt är såklart relativt. Men eftersom Paddington är en svår ponny och jag tycker att jag ändå kan hantera det på ett bra sätt så antar jag att jag då är "bra" med svåra hästar. Har alltid fått hoppa upp på tex problemhästar då jag aldrig är rädd inom ridningen. Jag är van vid såna hästar som inte är serverade på silverfat.
 
Vad är det finaste någon gjort för dig någon gång?
Den här frågan var den svåraste jag någonsin fått för det finns så himla mycket som är fint som människor gjort så jag kan inte poängtera det absolut finaste. Men alla bilder, filmer och fina kommentarer ifrån er sätter jag högt värde på. Men tex när min bästa vän åkte 30 mil för att hämta upp mig eftersom jag mådde dåligt över en sak, det är vänskap på hög nivå och så fint gjort av henne!
 
 
1. Vill du bli stor inom ridningen alltså tävla GP?
Jag har inte de förutsättningarna eller möjligheterna så därför är det inte något mål för mig. Mitt mål är att hitta glädje i det jag gör om jag så hoppar 1,60 banor eller 1,10 banor. Men om jag skulle få chansen hade jag nog inte tackat nej precis! Det är väl alla hästmänniskors dröm, att få tävla i Scandinavium, globen eller falsterbo..
 
2. Varför har ridit så mycket hoppning och aldrig ens provat på dressyren?
Bra fråga hörredu! Antar för att jag bara har växt upp bland folk som haft hoppning som favoritgren och när jag själv provade hoppning så var jag fast. Har även aldrig ägt en häst som varit så förtjust i dressyr så har inte haft "chansen".  Men numera tycker jag att dressyren har blivit mycket rolig att rida, dock tror jag inte att jag platsar på någon dressyrtävling direkt. Men ingenting är omöjligt!
 
3. Ska du ha storhäst? Isf, vad ska leta efter för något? (ålder, typ m.m...)
 Just nu har jag en storhäst hemma, mer om den kommer i ett enskilt inlägg! ;)
 

Kommentarer
Postat av: Emilia Nilsson

men hörredu, har du en storhäst hemma? nu har jag missat något ;)

2012-07-19 @ 17:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0