Svar på kommentarer


donkan om Hoppträning 5/5-11:
haha, naw så söt! haha, jag älskar hans lilla bockande xD

Svar: Hihi ja han är allt bra charmig, lilla Padde! Tyvärr tycke rinte min rygg om hans bockande men jag tycker att det är ganska roande vissa gånger då jag vet att han bara brallar för att han tycker att det är kul och han tror sig själv vara så duktig, haha! :D


Sofie ([email protected]) om Livsfarligt:
Jag förstår dig precis, hjälm borde vara ett krav, även inom dressyr, western, voltige, ja alla grenar där den nu inte används! Men mskador kan inte ens en väst skydda emot. Läste i häst och ryttare idag att dom flesta inte ens är testade för avtrillningar! Vad ska dom då skydda emot, endast trampningar? Tex min nackskada, som jag fick i samband med en avtrillning, hade inte en väst skyddat, första gången jag fick skadan fast lindrigare hade jag tillochmed väst.
Anledningen till att jag inte rider med väst själv är för att jag får svårt att andas, har testat fler västar men det går helt enkelt inte. Men jag tycker att ryttare på internationell nivå verkligen borde ha väst, det är ju inga små hinder eller lugna hästar direkt!
Bra inlägg!!
Svar: Javisst är det helt sjukt! Hur kan en hatt skydda dressyrryttarna om de skulle ramla av?!
Ja jag såg det med, riktigt skamligt faktiskt. Men det beror sig på vilken typ av väst man har med. Det finns vissa speciella för ett visst specifikt ämne men som du säger, de borde verkligen kolla upp sånna saker då det är sjukt viktigt och det är ett skydd för sitt egna liv. Nej precis, jag tycker att de på Elite nivå borde skärpa till sig även att det inte är snyggt eller att det inte alltid är behagligt så är det ett livsviktigt skydd!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0